KGS siker az Employer Branding Award-on

Állami intézmény kategóriában különdíjban részesültek az Óbudai Egyetem képviseletében a Keleti Károly Gazdasági Kar (ÓE-KGK) szakemberei, „Tudásmegosztás a közösségi értékekért” című pályamunkával az Employer Branding Award-on. Az online díjátadót június 30-án tartották. Az elismerés révén az Egyetem bekerült Magyarország példaértékű munkáltatói márkái közé úgy, hogy az eddigi legerősebb mezőny indult a versenyen.

Az MPRSZ Employer Branding tagozata minden évben meghirdeti az Employer Branding Awardot, mely a vállalatok körében igai presztízs értékű díj lett az évek során. Erre idén először a közszféra szereplői is pályázhattak.

Dr. habil. Garai-Fodor Mónika a KGK dékánja a „Tudásmegosztás a közösségi értékekért” pro bono CSR aktivitásukról szóló kampánnyal pályázott. A pályamunkát a szakmai zsűri különdíjban részesítette.

Hatodik alkalommal adták át az Employer Branding Award-ot, a 30 éves Magyar PR Szövetség védnöksége alatt. Az online esemény keretében összesen 19 díjat osztottak ki, amelyet egy 15 tagú független szakmai zsűri ítélt oda a pályázóknak. Külön díjazták a koronavírus-járvány okozta helyzetre adott megoldásokat, de a leghatékonyabb employer branding stratégiák és legjobb kampányok is megmérettették magukat. Az Employer Branding Award 2020 fődíjat a BT (British Telecommunications) kapta.

A koronavírus okozta gazdasági és társadalmi kihívások közepette még fontosabbá vált a munkáltatói márkák szerepe, hiszen a stabilitás kimagasló értékké vált, így a meglévő és jövendőbeli munkavállalók szemében is kiemelt jelentőségű, hogy erősnek és megbízhatónak ítéljék meg a vállalatot, ahol szakmai jövőjüket elképzelik. Ebben a különleges időszakban a munkáltatói márka szerepét a munkáltatói felelősség vette át. Az elmúlt egy évben erre nagyobb szükség volt, mint valaha. „Valóban megmutatkozott, hogy egy vállalat csak a szlogenek szintjén volt elkötelezett a szűkebb környezete iránt vagy valóban óvta munkatársait és így a gondosan felépített munkáltatói márkáját. Így a COVID lett 2020-ban a munkáltatói márkák lakmuszpapírja.” – mondta Kádár Balázs, az Employer Branding Award alapítója, az MPRSZ elnökségi tagja.

Erős mezőny indult a „Példaértékű munkáltatói márka” címért, több mint 30 nevezés érkezett 8 kategóriában. A pályamunkákat elemezve Kádár Balázs hozzátette: összességében elmondható, hogy rengeteg energiát és időt invesztáltak a nevező vállalatok a munkatársak megtartásába és abba, hogy a kialakult helyzetben biztonságot, stabilitást nyújtsanak. Továbbá egyre többen használják ki a technológia nyújtotta lehetőségeket, mint például a belső kommunikációt támogató applikációkat a fizikai és szellemi munkaerő valós idejű tájékoztatása céljából. A mentálhigiéniás támogatás mellett jellemző volt sportolók, színészek, terapeuták meghívása virtuális előadáskora, heti szintű online állománygyűlések, közös virtuális mozgás (jóga), online karantén koncert, különböző vetélkedők (például maszkszépségverseny). A fentiekből is látszik, hogy a belső kommunikáció szerepe jelentősen növekedett.

A KKV és nagyvállalati szektor mellett az állami intézmények és nonprofit szervezetek is megmérettették magukat az Employer Branding Awardon, ahol külön díjazták az egyes szektorok szereplőit. Idén először kapott elismerést a nonprofit szektorból érkező pályázat. Az SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa, SOS segítség az SOS-nek kampánya különdíjban részesült. Az Employer Branding Award 2020 fődíjat a BT Rock Kft. (British Telecommunications), Te. Itt. Most. kampánya kapta.

A díjazottak teljes listája itt érhető el.

Valamennyi kategóriában olyan kiemelkedő megoldásokat mutattak be a pályázók, amik később jelentős szerepet töltenek be a kommunikációs és HR szakma edukációjában, együttműködésének erősítésében. Az Employer Branding Award már harmadik éve szerepel a Kreatív által jegyzett Apex PR Toplistában, így a díjazott vállalatok együttműködő partnerei (ügynökségei) utólagos pontjóváírásra számíthatnak.



Az értékelést végző szakmai zsűri tagjai:

  • András Klára (Egis) – Humánerőforrás igazgató

  • Árr Mariann (Generali Biztosító) – CMO

  • Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.) – Marketing & Kommunikációs Igazgató

  • Bocskai István (Takarékbank Zrt.) – Kommunikációs vezető

  • Dulin Judit (Lidl) – HR cégvezető

  • Hornyacsek Zoltán (Continental Magyarország) – Országos vállalati kommunikációs vezető

  • Dr. Janka Mária (E.ON Hungária Zrt.) – HR igazgató

  • Márton Katalin (Praktiker) – HR & CSR Igazgató

  • Mihók Krisztina (Erste Bank) – Emberi Erőforrás Management vezető

  • Szányi Gabriella (BKIK) – PR-marketing Igazgató

  • Szekeres Zita (Trans-Sped) – HR igazgató

  • Tencz Beáta (Union Biztosító) – Stratégiai és PR vezető

  • Virágh Adrienn (Siemens) – Global Communications Manager, e-mobility

  • Vogronics Krisztina (Phoenix Hungaria Holding) – HR és kommunikációs igazgató

  • Kádár Balázs – az Employer Branding Award alapítója és a zsűri elnöke

Frissítve: 2021.12.06.

Legfrissebb cikkek